Cas d'èxit Oleoshop: Entrevista a Marta Brú
L'equip d'Oleoshop
-
-
Avui parlem amb Marta Brú, il·lustradora.
-
El seu web: http://www.martabru.comEl cas d’èxit del qual parlem avui no és una botiga online, sinó un web estil portfoli molt ben aconseguit. El lloc on podem veure-hi els projectes realitzats per la Marta, tant en l’àmbit infantil com per a adults.- Marta, explica’ns una mica com has arribat fins aquí. Deu ser gratificant que una persona pugui convertir una habilitat tan artística en professió. Aquest talent et ve de família?- La paraula clau és perseverança. Per a ser en el lloc correcte en el moment exacte has de ser constant. En el meu cas ha funcionat així. Quan vaig acabar els estudis d’il·lustració a l’escola Massana em vaig moure per editorials. Al cap d’un any si recordo bé em van trucar per il·lustrar la meva primera feina: un conte d’extraterrestres i així amb més o menys daltabaixos fins ara. Dins de la meva família hi ha qui s’ha dedicat al ram artístic (tot i que els meus pares són de números). Però sóc de l’opinió que tot talent cal treballar-lo perquè pugui evolucionar.
- Quantes hores pots passar-te pintant? Com diuen sovint, l’artista no té horaris sinó dies bons d’inspiració i creativitat. Ho reafirmes?-Les que calguin. Procuro posar-me uns horaris, però tan important és per a mi dibuixar com deixar de fer-ho. És a dir, necessito no veure el dibuix durant una estona i després tornar-m'hi a posar. És així com veig les millores que puc fer o corregir errades que abans al estar tan capficada no veia. I a més a més, així ho reprenc amb més entusiasme. És cert que hi ha dies bons i d’altres que necessitaries unes estenalles per treure idees del cap. Si no tinc el dia, procuro fer un altre dibuix o descansar una estona i si m’ho puc permetre o deixo per a un altre dia. Però quan tens unes dates d’entregues que complir la inspiració t’ha d’agafar treballant. -
Sóc de l’opinió que tot talent cal treballar-lo perquè pugui evolucionar
-
-Actualment molts il·lustradors/es dibuixen directament davant d’una pantalla d’ordinador. Com ho fas tu? Quin és el teu procés de creació?- No estic a gust dibuixant directament a la pantalla, ho he fet en comptades ocasions. Les meves eines imprescindibles són el llapis i el paper de tota la vida. Una part que m’agrada força del procés de creació és la de buscar documentació. Mai saps què et pots trobar. Després faig uns quants esbossos (no molts, ho confesso) i un cop passat a net els acoloreixo digitalment.- Totes les obres les passes al format digital? Creus que la il·lustració digital té més avantatges que la convencional, o a l’inversa?- Pràcticament totes. Les obres acabades les envio per mail. I prèviament puc fer correccions d’última hora. La il·lustració digital és una tècnica més. Amb els seus avantatges i els seus inconvenients. Sempre s’ha criticat que la il·lustració digital es fa amb un clic però hi ha dibuixos digitals que porten hores de feina i que mai diries que estan treballades digitalment.. Sí que és cert que no t’embrutes amb grafits ni pintures ni trigues hores a muntar i desmuntar la paradeta però si és un inconvenient o no això depèn de cadascú.
-
Les meves eines imprescindibles són el llapis i el paper de tota la vida.
-
-
- Quin és el teu ‘ritual’ a l’hora de posar-te a dibuixar? Silenci o música? Tens un lloc predilecte? Alguna mania que puguis confessar-nos?- No tinc cap ritual però sí manies. M’agrada tenir tot el necessari a taula, que no m’hagi d'aixecar perquè m’he oblidat de quelcom. A mesura que el projecte avança la taula es converteix en un caos absolut de papers, llapissos, rotuladors que em nego a endreçar fins que el projecte està enllestit. I música, gairebé sempre. Ho considero una sort poder treballar amb ella. El meu lloc de treball predilecte és el meu despatxet amb una taula de dibuix, l’ordinador, la tauleta de llum, l’armariet amb material de dibuix... I pensar que diuen que per il·lustrar només fa falta una tauleta amb l’ordinador...- Quins són els teus referents en el món de la il·lustració?- Més que referents, son autors que m’agraden: Noemi Villamuza, Tony Ross, Miguelanxo Prado, Benjamin Lacombe i autors de còmic com Ana Miralles, Frank miller, Quino o Barbucci- La teva feina té tot el seu potencial a nivell visual. Haver-te fet un web portfoli t’obre més les portes per aconseguir més projectes?- El portfoli per un il·lustrador és imprescindible. El fet de tenir una web ajuda a què arribi més lluny i per tant sí que ajuda a aconseguir projectes. Per a mi, un web portfoli és sinònim de professionalitat. A més a més és que tothom et pregunta si tens una web on veure els teus treballs ja estigui dins d’aquest món o no.- Ja son molts anys amb Oleo, quin creus que és el valor afegit que t’ha aportat l’agència durant la creació del teu web?- Una cosa és tenir una idea i una altra ben diferent és que doni un bon resultat en ser plasmada. L’agència va ser essencial en aquest punt, ja que com a creadors de la web ells em van assessorar i van desenvolupar el projecte. I sé que si tinc qualsevol problema o dubte ells hi son allà per donar-me un cop de mà.
-
Marta, moltes gràcies per haver compartit aquesta estona amb nosaltres i et desitgem molta més inspiració i èxits!- Igualment. Gràcies a vosaltres per l’estona i pels bons desitjos